Marta Siłakowska

  • Nazwy
  • Logo
  • Teksty
  • Inne
  • Wpisy
  • Kontakt

Wpis #3 – O logo w książkach

  • 14 października 2019
  • Napisany przez Marta Siłakowska w Wpisy
  • Dodaj komentarz
  • design, książka, logo, recenzja

Swego czasu przeczytałam dwie książki dotyczące logo, projektowania logo, jego prezentacji itd. Czym się różnią, a co je łączy? O tym poniżej. Przedstawiam wam krótkie recenzje, które można również znaleźć na nakanapie.pl i lubimyczytac.pl

„Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu”

Jako że zajmuję się projektowaniem logo, jest to dla mnie interesująca pozycja książkowa. Tytuł mówi wprost – mamy do czynienia z przewodnikiem po projektowaniu znaków odpornych na działanie czasu. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów: w ujęciu historycznym; logo w szerszym kontekście; pierwszy krok; przymiarki; w zastępstwie symbolu; przygotowanie do prezentacji; pierwsza prezentacja dla klienta; kolejne prezentacje; po dokonaniu wyboru; księga znaku. Jak widać, jest to rozbudowana publikacja na temat etapów projektowania i tego, jak powinna wyglądać współpraca z klientem. Moje oko przykuły nie same rozdziały a poboczne części zawarte w książce, czyli: klasyczne logo; ewolucja projektów. Zawarto w nich najciekawsze istniejące na rynku logo, które przetrwały próbę czasu i mają się dobrze oraz różne drogi projektowania od wstępnych szkiców do finalnych logo autora tejże publikacji, to jest Jacka Gernscheimera. Jack jest uznanym w świecie projektantem, który stworzył około pół tysiąca logo dla różnych instytucji i firm.

„Logo Design Love. Zaprojektuj genialny logotyp!”

Oprócz „Ponadczasowe logo…” autorstwa Jacka Gernsheimera Wydawnictwo Helion wypuściło także na rynek „Logo Design Love. Zaprojektuj genialny logotyp!”. Jest to przelanie treści z internetowych blogów projektanta Davida Aireya na karty książki, która stanowi proste kompendium, jak tworzyć dobre logo.
Gernsheimer stawia na szczegółowość etapów pracy. Działy w jego książce są mocno rozbudowane, Airey idzie w innym kierunku. Tu treść nie wychodzi bokiem. Jest sporo oddechów. Przyjemnie przechodzi się do kolejnych części książki i przyjemnie ogląda efekty prac studiów graficznych z całego świata. Autor bazuje nie tylko na swoim doświadczeniu, ale także na opiniach koleżanek i kolegów po fachu. Całość kończy się podsumowaniem w postaci 25 praktycznych porad dotyczących projektowania logo, które w dużym skrócie pełnią funkcję ściągi. Natomiast dla zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na ten temat David Aurey przedstawia spisy: blogów związanych z projektowaniem graficznym; kultowych projektantów; polecanych lektur książkowych.

Marta Siłakowska

Poprzedni

Wpis #2 – Pismo gotyckie część druga

 

Następny

Wpis #4 – Stargardzkie Centrum Kultury ma nowe logo

 

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ostatnie wpisy

  • Wpis #10 – W prostocie siła – nazwy z przyimkiem u
  • Wpis #9 – Agencje marketingowe, reklamowe i ich nazwy
  • Wpis #8 – Collegium Balticum, zmiany w nazwie i identyfikacji
  • Nazwy
  • Logo
  • Teksty
  • Inne
  • Wpisy
  • Kontakt

Copyright © 2022 Marta Siłakowska. All rights reserved.