Nazwy

Nazwy stanowią pierwszą gałąź moich twórczych zainteresowań. Wymyślanie oryginalnej marki w jednym lub dwóch słowach to bardzo kreatywne zajęcie dla mózgu. Daje sporą dawkę zabawy intelektualnej, do której mogą się przyłączyć inne osoby.

1. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY PRODUKUJĄCEJ NOWOCZESNE PŁOTY METALOWE

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– produkcja nowoczesnych płotów metalowych
– grupa docelowa: inwestorzy prywatni, którzy potrzebując ogrodzić dom oraz firmy deweloperskie
– nazwa: nowoczesna, kojarząca się z solidnością

Moja propozycja:

otoOGRODZENIA


2. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SKLEPU INTERNETOWEGO

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sprzedaż produktów w kategoriach: dom, ogród, dziecko
– nazwa: oryginalna, stylowa, najlepiej polska, ewentualnie obcojęzyczna – łatwa w zapamiętaniu

Moja propozycja:

Faza DOM


3. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY ZAJMUJĄCEJ SIĘ SPRZEDAŻĄ ODZIEŻY ORAZ DODATKÓW 

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sprzedaż odzieży oraz dodatków takich jak torebki, zegarki, okulary
– nazwa: najlepiej angielska, ale niekoniecznie

Moja propozycja:

moreSTYLE


4. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY ZAJMUJĄCEJ SIĘ PROJEKTOWANIEM WNĘTRZ I OGRODÓW

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– projektowanie przede wszystkim wnętrz i ogrodów, architektura wnętrz i krajobrazu
– odbiorcy: nieruchomości, zakłady fryzjerskie, restauracje, hotele, klient prywatny
– rynek: polski, lokalny
– nazwa: polska, polsko-angielska, wolna domena z końcówką .pl lub .com.pl

Moja propozycja:

NIE TYLKO WNĘTRZA


5. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SIECI SKLEPÓW Z AKCESORIAMI DLA TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sprzedaż detaliczna akcesoriów do telefonów komórkowych
– miejsce: głównie centra handlowe
– produkty: pokrowce, szkła hartowane, ładowarki gsm itp.
– nowa, lifestylowa, bogata oferta akcesoriów, telefonów oraz ich serwis

Moja propozycja:

forPHONES


6. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA FIRMY ZAJMUJĄCEJ SIĘ PRODUKCJĄ SMACZNYCH I ZDROWYCH DAŃ I PRZEKĄSEK

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– produkcja zdrowych dań i przekąsek o krótkim terminie przydatności do spożycia
– produkty: zupy, sałatki, dania obiadowe, kanapki, koktajle, świeże soki
– możliwość skomponowania odpowiednio zbilansowanych posiłków
– sklep stacjonarny z nowoczesnymi elementami drewna i zieleni; w przyszłości dowóz produktów do klientów
– klienci: osoby powyżej 25 roku życia, ceniące zdrowe jedzenie i aktywny tryb życia
– nazwa w języku polski

Moja propozycja:

SMACZNY KONCEPT


7. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY PRODUKUJĄCEJ MEBLE NA ZAMÓWIENIE

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– produkcja mebli dla biur, hoteli, restauracji, obiektów
– meble z naturalnych materiałów: drewno, mosiądz, miedź, marmur
– export dla wymagających klientów
– nazwa prosta do wymówienia, niekoniecznie związana z branżą

Moja propozycja:

FURNIMOND

od ang. furniture I franc. beau monde (piękny świat)


8. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SPÓŁKI Z BRANŻY NIERUCHOMOŚCI

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– branża nieruchomości – sprzedaż mieszkań w kamienicach, spółka kapitałowa
– rynek: Polska; klienci: osoby fizyczne
– nazwa w języku polskim; bez słów developer, development

Moja propozycja:

M-KAMIENICE

od typów mieszkań M-1, M-2, M-3


9. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ MARKI SOKOWEJ

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sprzedaż online, na siłowniach i w sklepach świeżo wyciskanych soków metodą cold press
– rynek: Polska, niedługo Europa
– skojarzenia ze zdrowiem, pysznym smakiem, nowoczesnością oraz oryginalnością
– nazwa w języku angielskim lub polskim, bez nawiązań do słowa „sok”

Moja propozycja:

COLDFRU


10. WYGRANA W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY PRODUKUJĄCEJ DESIGNERSKIE ŁÓŻKA DLA DZIECI

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– produkcja łóżek typu Bunk beds, House beds; estetyka i design; meble dziecięce; materiały wysokiej jakości; działalność w Polsce i za granicą
– nazwa krótka z 5-9 znaków; bez polskich znaków; łatwa do zapisania i do zapamiętania; może być wolna od znaczenia; możliwe skojarzenia z językiem włoskim, hiszpańskim, francuskim; bez konfliktu z inną marką w Europie.

Moja propozycja:

BEDSIGN

od ang. słowa bed (łóżko) i design


11. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA FIRMY ZAJMUJĄCEJ SIĘ PAPETERIĄ OKOLICZNOŚCIOWĄ

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– działalność: zaproszenia i prezenty okolicznościowe (głównie ślubne), księgi gości, grawerowanie, drukowanie na płótnie
– rodzinna pracownia wykonująca zlecenia indywidualne
– nazwa: kojarząca się z zaproszeniami, rękodziełem, papeterią; charakterystyczna; chwytająca; wolna domena z końcówką .pl 

Moja propozycja:

PRIMA PAPETERIA
DOM ZAPROSZEŃ


12. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA LOKALU SPRZEDAJĄCEGO RÓŻNEGO RODZAJU ZAPIEKANKI

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sprzedaż zapiekanek z: kurczakiem, szarpaną wieprzowiną, pieczarkami, cebulą, serem
– profesjonalizm w fachu
– nazwa kojarząca się z jedzeniem i zapiekankami

Moja propozycja:

DOBRZE ZAPIECZONE


13. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA CENTRUM SZKOLENIOWEGO 

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sieć kolejnych punktów, centrów szkoleniowych w kamienicach w Warszawie
– wynajem sal na szkolenia/ spotkania
– bardzo dobra obsługa klientów
– klienci: trenerzy, firmy szkoleniowe, międzynarodowe korporacje
– nazwa z możliwością dodania oddziału

Moja propozycja:

PUNKT KURS


14. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY/SZKOŁY ZAJMUJĄCEJ SIĘ PROWADZENIEM KURSÓW/SZKOLEŃ Z ZAKRESU TRENINGU PAMIĘCI I SZYBKIEGO CZYTANIA

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– branża edukacyjna, w przyszłości jeszcze kursy językowe, przygotowujące do matury, a także zawodowe
– klienci: dzieci, młodzież, studenci, klienci indywidualni, firmy, pracownicy
– szkolenia online, za pomocą webinarów
– rynek: Polska, Polonia poza granicami kraju
– wolna domena z końcówką .pl, .edu.pl bądź .com
– nazwa polska lub angielska, oryginalna, zapadająca w pamięć, chwytliwa, unikalna.

Moja propozycja:

ALE UMYSŁ


15. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ FIRMY ZAJMUJĄCEJ SIĘ PROJEKTOWANIEM WNĘTRZ I PRODUKCJĄ MEBLI

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– branża związana z architekturą, meblami, wnętrzami i nieruchomościami
– rynek: lokalny, polski, zagraniczny / odbiorcy: osoby młode
– wolna domena.pl
– nazwa anglojęzyczna, bez nawiązań do „design”, z możliwością dodania „group” bądź „&”.

Moja propozycja:

PICAL


16. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA STUDIA FILMOWEGO

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– realizacja nagrań filmowych w kraju i za granicą
– klienci to firmy sektora gospodarczego
– nazwa w języku polskim, angielskim lub neologizm; łatwa do zapamiętania, wymówienia i zapisania
– nazwa najlepiej jednoczłonowa, nowoczesna, oryginalna, kreatywna
– skojarzenia z branżą filmową
– wolna domena.com.

Moja propozycja:

studio filmowe

OCHOCZO


17. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SALONU Z OŚWIETLENIEM I NIE TYLKO

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– salon z ekskluzywnym i designerskim oświetleniem
– showroom dla klientów z górnej półki
– współpraca z architektami i projektantami wnętrz
– nazwa krótka, prosta w wymowie, unikalna.

Moja propozycja:

LUSLUMIN

od kombinacji ang. słów exclusive i luminosity


18. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SIŁOWNI/ KLUBU SPORTOWEGO

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– firma z branży fitness, jednak bez skojarzeń z tym słowem
– treningi: z kettlebell, ze sztangami olimpijskimi, kalisteniki
– treningi: wymagające, hardcorowe, profesjonalne i bezpieczne
– nazwa nawiązująca do siły, żelaza, mocy, jednocześnie stonowana dla kobiet.

Moja propozycja:

GYMLO

od kombinacji gym (gymnastic) i przyrostka lo


19. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SKLEPU EROTYCZNEGO ONLINE

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– firma – sexshop, nowoczesny sklep erotyczny online
– sprzedaż bielizny i akcesoriów erotycznych
– nazwa może być fantazyjna, oryginalna, niepolska, łatwa do zapamiętania i kojarząca się z erotyką
– nazwa bez nawiązań do sex, sexy, toys, erotic.

Moje propozycje:

LUCKY LOVE
GOOD LUST


20. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA HOTELU I RESTAURACJI W ISTEBNEJ

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– firma gastronomiczno-hotelarska w Istebnej, w Beskidzie
– smaczna, zdrowia i świeża kuchnia
– klimat gór, wsi, Skandynawii, loftu.

Moja propozycja:

Biała Baba

od białych kolorów skandynawskiego stylu oraz od Babiej Góry z Beskidów bądź baby wiejskiej


21. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA SKLEPU Z ROLETAMI WEWNĘTRZNYMI I ARTYKUŁAMI DEKORACJI OKIEN

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– głównie sprzedaż rolet wewnętrznych polskich producentów
– skierowana do klientów o średnim i wyższym statusie materialnym, zasadniczo do kobiet w wieku 25-45 lat
– nazwa chwytliwa, unikatowa, oryginalna, jednowyrazowa, polska, kojarząca się z nowoczesnym stylem, jakością i designem.

Moja propozycja:

100stor


22. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA FIRMY Z BRANŻY MASZYNOWEJ I METALOWEJ

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– charakter konstrukcyjno-produkcyjny; obróbka metali; logistyka magazynowa; automatyka; optymalizacja procesów produkcyjno-magazynowych
– skojarzenia z językiem polskim i angielskim; słowa klucze: dokładność, precyzja, technika, metal, nowoczesne technologie, lean managment, ergonomia, kaizen, wzornictwo.

Moja propozycja:

INNOMET

„inno” od innowacyjności przemysłowej, „met” to pierwsze litery od słowa metal


23. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA FIRMY Z BRANŻY KWIATOWEJ

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– sprzedaż kwiatów w internecie; głównie róże pakowane w ekskluzywne pudełka kartonowe
– skojarzenia z różami, pudełkiem, kwiatami; nazwa łatwa do zapamiętania; nowoczesna; oryginalna; możliwość połączenia z innym językiem; bez odwołań do poczty kwiatowej, kwiatów w pudełku.

Moja propozycja:

PAROSA

od kombinacji słów pack (z angielskiego pudełko) i  rosa (z hiszpańskiego róża)


24. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA INTERNETOWEGO SERWISU PORAD ONLINE

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– szeroka baza eksperckich porad online za wynagrodzenie
– nowoczesność i innowacja
– młoda, profesjonalna firma, bardziej luźna niż mocno oficjalna
– nazwa prosta i w języku polskim.

Moje propozycje:

www.dobrasugestia.pl
www.multumrad.pl


25. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA FIRMY ODZIEŻOWEJ

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– produkcja, eksport, sprzedaż odzieży dla dorosłych, młodzieży, dzieci
– nazwa międzynarodowa, łatwa w zapamiętaniu i uniwersalna dla każdego
– nazwa bez polskich znaków i głosek „sz”, „cz” i „ż”.

Moja propozycja:

STRICTE


26. WYRÓŻNIENIE W KONKURSIE NA NAZWĘ DLA FIRMY SPRZEDAJĄCEJ TUSZE I TONERY DO DRUKAREK

Opis marki i wymagania dotyczące nazwy:
– internetowa sprzedaż tuszy i tonerów do drukarek
– oferta obejmująca produkty oryginalne oraz zamienne
– nazwa własna, odważna, kreatywna i niezbyt długa (do 12 znaków).

Moja propozycja:

DRU-KING